Rold Skov Skiklub

Nyhedsbreve

Nyheder fra Rold Skov Skiklub februar 2013:

Nyt om klubtøj, Skørping Skistadion, Holmenkol-marsjen, Oslo, fælles børneski.

Klub-vesten er kommet og kan afhentes hos Peter på Mosskovvej 11A i Skørping. Der er kun produceret efter bestilling - I ved nok hvem der mangler at hente. Prisen blev lidt dyrere end ventet, ingen får opkrævning før bestyrelsen har holdt møde i uge 9, herefter mail om betaling (kr. 500 forventes). Den er i øvrigt super-lækker. Er afprøvet til efterhånden mange skiløb :-)

Og så har vi fået 50 flotte lyse-grønne huer, 30 i voksen-størrelse og 20 i mindre børnestørrelse. Klublogo i panden. Mikael har dog valgt en børnestørrelse til sit hoved :-). Pris kr. 70 pr. hue. Et fund til prisen. Hentes hos Peter. Mail om betalings-overførsel følger fra kasseren. Kom bare og hent nogle flotte huer.

Vi har været i vælten i Rebild Kommune vedrørende skiløb på "Skørping Skistadion" = banerne ved Skørpinghallen. Der er nu indgået den vigtige aftale, at vi får lov at trække spor og stå på ski på Skistadion også fremover. Vi lover samtidig kommunen og baneplejens personale at undgå spor-kørsel og andet skiløb på den midterste bane, "opvisningsbanen", hvor bl.a. U21 fodbold-landsholdet jo kommer flere gange årligt til træningssamlinger. Og sporkørsel må fremover ikke krydse midten af fodboldbanerne, men foregå i kanten af banerne. Naturstyrelsen og både vi i Rold Skov Skiklub, og andre interesserede i Rold Skov Skilaug har alle interesse i muligheden for ski og skiløb på stadion-området, og vi vil overholde denne præcisering og opstramning af aftalen.

Efter DM i uge 5 på Gaustablik / Kvitåvatn (måske kommer snart en reportage) har Poul, Steen, Thomas og Peter samt Anne været til Oslo Skimaraton, Holmenkol-marsjen, lørdag d. 9. februar. Et rigtigt flot skiløb, som er nemt at komme til med en enkelt fridag og hjemme lørdag nat. Tak for super tur. Oplagt til en endnu større klub-tur næste år?

Og så har vi i klubben købt 10 par brugte børne-ski, vist alle gamle træ-ski. Med NN (75 mm) binding. Tilhørende skisko i børnestørrelser fra 30 - 37. De har kostet en slik brugte på Kvitåvatn, og vi kan bruge dem til kommende børne-arrangementer mm. Står p.t. hos Peter. De er købt for at blive brugt.

Det var et lille nyhedsbrev fra web-masteren. Mange hilsner Peter B

P.S. stof til hjemmesiden, også billeder, modtages gerne